En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

fredag 30 november 2007

Sympathy for the ...


Det är tråkigt att England kommer missa fotbolls-EM i sommar efter förlust mot Kroatien förra veckan. SVT Sport och TT rapporterar bla:
"Att Kroatien spelade så bra mot England kan ha att göra med att den brittiske operasångaren Tony Henry som sjöng nationalsången av misstag lade till ett könsord i texten. I stället för textraden "Du vet, min kära, hur vi älskar dina berg" ska han sjungit "Min kära, en penis och ett berg", varpå de kroatiska spelarna Verdan Corluka och Luka Modric ska ha tittat förvånat på varandra."
Länk till SVT

Om man vore komiker skulle man här kunna fortsätta med hur tidigare "gig" med Tony Henry kan ha låtit. Han kanske varit med på nån Tribute to the Rolling Stones show, sjungit svenska eller amerikanska national sången eller nån musikal och man skulle kunna byta ut något ord i sångtexten mot det där ordet.

Tony Henry kommenterar: Det var tråkigt att det hände och jag ber om ursäkt ifall någon tog illa upp. Men jag tror nog folk förstår att det var ett misstag, vi är alla människor och kan alla göra fel och jag börjar bli väldigt trött kommentera det här. Jag har varit artist i nästan 20 år och sjunger fel en gång och plötsligt ringer telefonen i ett, men det är nog tyvärr typiskt dagens "journalistik", att blåsa upp struntsaker; att göra en fitta av en fjäder.

Inga kommentarer: