En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

måndag 14 januari 2008

Låtlista


Strawberry letter 23 - Shuggie Otis
Tell her she´s lovely - Batteaux
Automatic - Society of soul
Come back to me - Patrice Rushen
I´ll be good - René & Angela
V. 13 (Extendend remix) - B.A.D
Romanze - Film On Four
Black jesus - Lillflöjten
Cool for cats - Squeeze
Try again - Aaliyah
Black and white town - Doves
There´s something about you - Angela Bofill
Sometimes I rhyme slow - Nice and Smooth
The rain - Oran "Juice" Jones
Country rock n´ rap - Disco Four
Rock hard - Beastie Boys
Tape hiss - Madlib
Eleonor Rigby - Kim Weston
Don´t you (forget about me) - Simple minds
Tunnel of love - "The Boss"
Some indulgence - The Embassy
First class riot - The Tough Alliance
Sympathy for the devil - Laibach
Owner of a lonely heart - Yes
Chase - Giorgio Moroder
Dancing in the dark (Blaster mix) - Bruce Springsteen
Cocaine - Young Cash
Theme from S´Express - S´Express
All night long - B.B & Q Band
By your side - Sade

Låtarna jag spelade, men inte i rätt ordning och jag har säkert glömt några. 17 stycken är från 80-talet och endast en från 90-talet. Hälften är av svarta artister. V. 13 och Don´t you (forget about me) spelade jag på förra giget med. Owner of a lonely heart, The Rain och Cool for cats frågade folk om vad det var nåt. Don´t you (forget about me) frågade en person om vilken film den är med i (Breakfast Club). Här är musik från tre andra John Hughes filmer (Pretty in Pink ej regi):

2 kommentarer:

Jakob sa...

+ att jag frågade vart toan låg.

Axel sa...

Jag fattar, det var du Jakob som frågade om allt det där.