En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

tisdag 18 september 2007

Arrangörernas inspirationsresa till Buttericks



Skanstull 10:00. När jag kommer till Skanstulls tunnelbaneuppgång står Mårten och Axel på knä utanför och fiskar upp mynt genom golvgallret med sina butterflyknivar. Jag beslagtar knivarna och hälsar på Liz och Louise som står och lyssnar på Liz freestyle i varsin hörlur. Dom svarar inte. Axel springer och köper tre Refresher och en Chock för pengarna dom hittade. Mårten säger att han ska snitta mig när han får tillbaks kniven och vi stiger på tåget.
Jag Dom verkar ha tagit bort Pressbyrån som låg här nere på plattformen
Axel Hej alla barn jag heter Rulle
Mårten (Försöker låta som han som gör roliga ljud i Polisskolan)
En ganska tjock tjej stiger också på
Axel och Mårten (Sjunger) Jag är för fet för ett fuck
Jag Skärp er grabbar
Axel Vadå!? Vi sjunger bara en låt vi gillar. Bög
Jag Förstår inte vad min sexuella läggning har
Mårten (Avbryter) Bög
Jag Om vi har tur så spelar Wolves på sergels torg när vi kommer fram. Tjejer, ta ner fötterna
Dom svarar inte. Jag lutar mig över och lyfter ned Louise fötter
Louise VAFAN GÖRU JÄVLA ÄCKEL BÖG GUBBE! SLUTA TAFSA! HAN ÄR SÅ ÄCKLIG!
Liz Jevla bog. My dad killed the indians, he can come and kill you too.
Mårten Bög
Axel Bög!
Axel och Mårten tittar på en kastkniv Axel plockat fram
Jag Stoppa undan den där
Axel Den ska jag ha om någon svartskalle kommer och muckar
Mårten Swisch! Uurrgh! Tungur Knivur i svartskallehalsur
Axel Thats not a knife. This is
Jag Om det inte vore för invandrarna skulle vi inte ha massa saker, som tex pizza
Axel Mer bögar för dig att knulla
Mårten Böginvandrare
Mårten pressar mig mot väggen
Jag Sluta
Mårten Amen! Det var inte jag, tunnelbanan svängde
Liz och Louise (Sjunger) I´d die for you…everything I do, I do it for you
Axel och Mårten tävlar om vem som kan sparka högst mot mittstolpen. Vi kliver av tåget och killarna ser en storbystad kvinna
Axel Dolly Patton
Mårten Ha ha
Liz I know Bryan Adams

Hötorget 1330. När jag gick ut från Buttericks pep varularmet. Nån av dom andra hade stoppat en larmbricka i min ficka. När ABAB-vakten hittade knivarna ringde han polisen, samtidigt såg jag Axel en bit bort smyga fram kastkniven. Jag vet inte om han tänkt använda den mot mig- så att jag inte skulle kunna tjalla, eller mot vakten, men han stoppade ned den igen. Efter att jag släppts letar jag i närmare en timme efter Clock vid Hötorget, där vi bestämt att äta lunch, men hittar det ej. (Noterar att Filmstaden flyttat från Regeringsgatan till Hötorget, bra att veta eftersom jag tänkt gå och se Gökboet nån kväll.) Sätter mig på Konserthustrappan och gråter. Skulle så gärna vilja ha någon som tröstade mig.

När affärerna börjat stänga kom Axel och Mårten förbi, dom hade varit och köpt Rambokniv. Dom bjöd mig på godis. Från Buttericks. Vi hittade tjejerna på Åhléns bläddrande bland posters och åker hem.

6 kommentarer:

Fågeln sa...

Som vanligt lämnar Andreas ingen läsare oberörd, hans ord tråcklar sig in under huden. In i själv själen. Själv sitter jag mållös i trädet, i skogen.

Axel sa...

Andreas berättar hur det é, eller var, eller när, eller hur?

Anonym sa...

Jag grät en engång först av skratt och sen av ångest! Du har gjort det igen Andreas! Bravo!

Axel sa...

Håller med. Andreas grejer är i en klass för sig.

Mårten sa...

Om han bara betedde sig som en normal mänska kanske det skulle vara lättare att vara kompis med honom.

Stray Dog Press sa...

My dad is soooo going to kill you when he finds about this post!!!