En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

onsdag 26 september 2007

Reflektioner


Jag fantiserar ganska ofta om att jag går på maskeraden och träffar en kvinna med skönt hår, som man kan leka med fingrarna i, som Anna Nicole Smiths. Hon är lika snäll som Samantha Fox, har naturlig grace som Mae West och är indépendant som Pamela Anderson. Hon kanske kommer från afrika, har Pam Griers utstrålning och är dejlig som Lil´ Kim, jag kanske blir byäldste, gömmer mig för ett lejon och en krokodil, bär stor vattenkruka på huvudet och hittar en helt vanlig sten, ser det ut som, men är en diamant. Eller så träffar jag en bellissima indian, blir ”en i stammen” och kanske smyger på en räv eller kikar runt ett hörn. Jag blir ihop med en australiensiska och är dum mot aboriginer, träffar en latina och äter stark mat eller gifter mig med en asiat och har samlag.
Den enda ras jag till varje pris försöker undvika är eskimå. Dom kan nog vara vänligt sinnade, men det verkar vara så tråkigt att sitta och frysa i en igloo och prata om och använda femtio olika ord för snö. Sen försöker man nog borra hål i isen för att fiska och om man skulle få nåt kanske en säl eller pingvin stjäl det.

Jag dagdrömmer ofta om att jag lyckas börja prata med en kvinna på maskeraden. Hon säger att hon inte riktigt vet om hon ska spara eller klippa sig, det vore så himla skönt att klippa någon lite tuffare frisyr men å andra sidan har hon sparat länge nu men längden nu är så himla trååkig. Jag säger att jag tycker det är fint nu, och hon vet inte heller om hon ska tona eller färga eller bleka, det vore så himla skönt att färga lite mörkare eller lite rödare men håret börjar bli så slitet och sist hon färgade blev det nån jätteful nyans och när hon sen blekte blev det en jätteful färg men färgen nu är såå tråkig och innan jag hinner flika in att jag tycker det är fint nu har hon gått.

Det här var lite fantasier, tankar och drömmar, eller reflektioner som jag kallar det.

I love you, Jeg elsker deg, Aishiteru, Te quiero, Jag älskar dig!, Ek het jou liefe, Asavakit, Je t'aime, Moen reme ou, Ib'n hebbak, Ti amo, Jojagog älolsoskokaror dodigog, Nemehotâtse…

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den mannen kan reflektera.

Fågeln sa...

Han upphäver ju gränsen mellan det omedvetna och det medvetna!

Mårten sa...

Andreas reflektioner är lite som ett slott med ett stort rum med tusen speglar i. Med guldramar.

Axel sa...

Ib'n hebbak!!!

Andreas sa...

i det där rummet kanske det är en rolig hund som är jättegullig som man leker med och sen kanske det kommer en prinsessa som man pussar och kanske en narr och man skrattar?