En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

torsdag 13 september 2007

I Kulisserna på Brakskiten '07, epilog

Så går det alltså till i kulisserna på Brakskiten '07. Liknande kontroverser sker dagligen. De flesta bråken slutar med att någon (som i det här fallet skribenten J) börjar härma den andre och talar/skriver bebisspråk. Efter det är det svårt att komma vidare. Då läggs "giget" på is några dagar. Det hör till den kreativa processen. Ungefär så gick det till när de älskade följetongerna "På Spaning..." och "Jäder vid Pennan" kom till.

Nu tar vi en paus i tittandet i kulisserna.

PS. Skribenten J heter egentligen något annat DS.

8 kommentarer:

Andreas sa...

borde förstått att det skulle bli så här.trodde han hade mognat lite. ja ja,jävligt besviken men får skylla mig själv

Anonym sa...

anklaga inte dig själv andreas. jag gjorde samma misstag när jag försökte få robinson-robban att bli gästkrönikör.

Axel sa...

Förresten drar jag på inspirationsresa till London i em. Har hört talas om en man där som ser ut som en påse vickningschips.

Andreas sa...

hare så trevligt!hoppas du hittar nå skoj bigpack

Anonym sa...

Bigpack. Så det är så man heter alltså. Ja det passar ju, och låter roligt också. Hehe, det låter riktigt kul när man tänker efter.

Andreas sa...

men!ett skoj bigpack,typ pocky.att köpa.ibland är du trög

Jakob sa...

Damn his eyes! Önskar att jag hade brakskiten budgetar att röra mig med. Inspirationsresor till London. Faan asså! Vet du vad idioterna på MIttstim ger mig!? Värmland. fucking VÄRMLAND!

Axel sa...

Aha, nu fattar jag. Fast nu har jag vant mig vid Bigpack, ni kan kalla mig det. Pocky finns ju i Giant Pack, det var bl a därför jag fattade trögt. Sen har jag ju blivit rätt tjock så jag går liksom å väntar på att få nått svidande smeknamn på det temat.

Värmland är inte så dumt Jakob. Jag liftade dit en gång för länge sen.