En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

torsdag 19 juli 2007

Boxarn vs. Bödeln

På Brakskiten 2006 hettade det plötsligen till. En Afrikansk boxare och en medeltida Bödel rök nämligen ihop på dansgolvet. Boxaren gick under kvällen och letade efter en värdig motståndare genom att boxa folk i huvudet och se hur de reagerade. Detta var något som Bödeln inte kunde acceptera. Bödeln hade god hjälp av sin yxa men boxaren hade fotarbete och en effektiv jabb. Exakt hur det gick till, och exakt hur allvarlig den här tvekampen egentligen var, ja det kommer vi väl aldrig få full klarhet i. Enligt sägnen knockade iallafall boxaren slutligen bödeln med ett hårt slag på hakan som fick honom att falla till marken. Efteråt dryftades det inträffade och det hävdades bland annat att boxaren fuskat eftersom mycket tydde på att han hade "tagit i", vilket Bödeln inte gjort. Hursomhelst en intressant historia, eller anekdot som jag brukar kalla det.

6 kommentarer:

Andreas sa...

intressant historia, eller anekdot som du brukar kalla det.men också lite läskigt.annars förekommer ju aldrig våld på brakskiten

Anonym sa...

Nej, vi brukar inte ha våld på Brakskiten eftersom det är farligt. Alkohol och våld passar inte ihop liksom.

Petter sa...

Det såg kul ut när han golvade bödeln.

Anonym sa...

Jag hörde att bödeln vann...

Axel sa...

Min gissning är att djmendenz är bödeln.

Anonym sa...

Det är inte jag...jag vet inte vem djmendenz är men han verkar ha koll på vad som hände i alla fall.