En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

onsdag 11 juli 2007

The Gambler


År 2002 var en låt väldigt poppis, nämligen The Gambler med Kenny Rogers. Jisses vad vi dansade till den minns jag. Alla sjöng med i texten. Låten är inte särskilt snabb, men när man väl accepterat det så dras man in ett effektivt country & westerngroove. På slutet står man oftast i ring och klappar takten och gapar refrängen. Texten är dubbelbottnad och väldigt klok:
"You got to know when to hold 'em, know when to fold 'em.
Know when to walk away, and know when to run.
You never count your money, when you're sittin' at the table.
There'll be time enough for countin', when the dealin's done."


Lyssna och njut:

2 kommentarer:

Mårten sa...

Det är något speciellt med gamla kloka människor som täffar en på tåget, dricker upp ens sprit, säger några visdomar och dör.

Petter sa...

Ja, verkligen. Det är så speciellt att alla gånger jag har råkat ut för det har jag skrivit en låt/sång om mötet. Om ni skulle träffa på mig på stan nån gång, och jag bär gitarren med mig, kanske jag kan sjunga en av dem.