En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

lördag 14 juli 2007

Smooth Operator


Brakskitens första år gjorde vi inget annat än lyssnade på Smooth Operator med Sade. Det kan tyckas att den låten inte skulle vara särskilt "party" men ingenting ligger längre ifrån sanningen när man är på Brakis. Smooth Operator sätter en stämning, en ribba. Att spela den på en fest är att sända ut signalen Detta är världens lyxigaste fest och dom som har festen är coola. Sen finns det dom som på allvar menar att låten är skriven med El Flaco som förebild. Lite märkligt eftersom han var typ 10 bast när låten kom ut, men men. När man hör texten måste man ändå kanske hålla med:

He's laughing with another girl
And playing with another heart
Placing high stakes, making hearts ache
...
He move in space with minimum waste and maximum joy

Lyssna och njut:

Se den långa fina videon här.

5 kommentarer:

Andreas sa...

WOW!!dom tre senaste låtarna du lagt upp är så jävla grymma(sadistiska, elaka)!Nej, i positiv bemärkelse såklart. Tre av mina absoluta favoriter nånsin. Väl bloggat Axel

Stefan sa...

En gång för länge sen hörde jag den här mysiga biten på ett litet boulangerie eller vad det heter med rutiga dukar strax bakom Sacre Coer på Montmarte i Paris. En spenslig såphal trubadur med slipprig hårväxt. A Smoooooth Operator med andra ord. Lite som Andreas då. Har på nåt sätt broderat ut bildkavalkaden i mitt huvud när fröken Sades väna stämma smeker mina hörselgångar.

Anonym sa...

Vilken skildring Stefan! Känns som man var där. Jag vill ha mer!

Petter sa...

Mer Paris! Mer Montmartre! Mer Sacre Coeur! Nu! Så är du gullig.

Stefan sa...

En annan mysig bit jag minns från min tid i Paris kan man faktiskt hitta på "Le Internet" som fransoserna säger.
Bien Venue!

http://www.youtube.com/watch?v=w_8dafLxLcI