En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

lördag 14 juli 2007

Jag Kysste Henne Våldsamt (23 mars 1980)


Jag Kysste Henne Våldsamt (23 mars 1980) med Anders F Rönnblom har på senare år blivit ett obligatorium på Brakskiten. Den gamla progghiten har allt, attityden, svänget och det där lite svårbenämnbara som får lyssnaren att stanna upp och undra vad man håller på med. Anders F har ju en förmåga att snärja saker i ordens garn om man får låna ett uttryck från Petter. Alla brukar hojta med i refrängen:

Jag kysste henne - våldsamt!
O, för freden
Jag kysste henne - våldsamt!
O, för segern
Jag kysste henne
Jag kysste henne


Lyssna och njut:

9 kommentarer:

Andreas sa...

den är bra!

Andreas sa...

jättebra!

Andreas sa...

det är skönt att kyssas

Petter sa...

Både för freden och segern. Om man ska välja är det kanske viktigast att kyssas för freden, men man är ju gladast för segerkyssen. För då har man ju vunnit.

Andreas sa...

stämmer precis petter!

Anonym sa...

Är det verkligen fred vi vill ha? Till varje tänkbart pris?

Andreas sa...

ameh!!klart man vill ha fred väl

Axel sa...

Jag drömde faktiskt inatt att det var fred på vår jord.

Andreas sa...

härlig dröm