En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

onsdag 11 juli 2007

You Make Me Feel Like Dancing


På Brakskiten 2005 var man nära på att tuppa av när Leo Sayers gamla hit You Make Me Feel Like Dancing snurrade igång. Man ville ställa sig och jucka i brygga. Den börjar med ett litet anspråkslöst trumintro och tornar successivt upp sig till en dansgolvshit av övernaturliga dimensioner. Förgäves försöker man sjunga med i Leo's falsett. Den som inte rycks med kan plocka ihop sina prylar en trappa ned och knalla hem. Låten är från 1976 och var med på plattan Endless Flight.

Lyssna och njut:

6 kommentarer:

Petter sa...

Var det någon som gav efter för sina drifter och faktiskt ställde sig i brygga och juckade?

Mårten sa...

Sida vid sida står vi enade med ett gemensamt budskap: Låt FM-discovågen aldrig aldrig dö.

Mårten sa...

Jag hade gjort det, men jag är lite stel numera.

Axel sa...

Jag tror att du hinner öva upp din smidighet igen till årets fest Mårten.

Andreas sa...

Jag har alltid hatat den där jäveln.inte musiken kanske,men hans skivor är nog dom vanligaste på myrorna å UFF.Blivit så jävla trött på gräva genom back efter back med hans fula omslag.man ba:..idag kanske jag hittar nå Slick Rick el nå...Nä...Leo Sayer

Anonym sa...

hahaha!