En blogg om den 10:e och sista årliga maskeraden.

torsdag 19 juli 2007

Reflektioner


Varför går man på maskerad? Man går på maskerad för att träffa en kvinna, gärna "hel och ren".
Är det någon skillnad på män och kvinnor? Dom homosexuella säger att det inte är någon skillnad mellan män och kvinnor. Vi kan väl analysera det på ett vetenskapligt sätt; enligt vetenskapliga undersökningar så finns det skillnader mellan män och kvinnor. Det enda bevis som jag tycker behövs är att det är så mycket skönare att krama en kvinna.
Om du träffar en kvinna på maskerad och ni bestämmer er för att träffas igen, hur ska man då göra för att hålla spänningen i liv när man ses andra och tredje gången? Bra fråga, om man visste det skulle man nog ha hundra fruar.
Vilken ras är vackrast? Den Västmanländska, den har radat upp många fina vinster, tex Eskilstunabon Yvonne Rydings 1984, och även året därpå segrar Västmanland. Stockholm har också vackra kvinnor, tex Josephine som vann 2006. Dalkullorna kan ofta vara charmiga med härlig attityd och intressanta studier och hobbies. Jämtlänningarna är jordnära och har det gott ställt.
Hur ska man ha samlag och ska man tacka efteråt? Samlaget är jag ingen expert på men artighet brukar aldrig vara fel.

I vårt ”gäng” anses jag vara ”kvinnoexpert”, det kanske är sant, det här var i alla fall lite tankar eller ”reflektioner” kring ”guds mästerverk” och samspelet mellan oss.

”You're beautiful
You're beautiful
You're beautiful it's true”
James Blunt -You're Beautiful

12 kommentarer:

Axel sa...

Andreas reflektioner är text när det är som bäst. Man är omtumlad. Vad ska det här betyda egentligen? Ska man skratta eller gråta? Det får en att tänka på egen hand, som all god litteratur brukar.

Fågeln sa...

Det är både kul och bra att Andreas reder ut begreppen.

Jakob sa...

Jag fångade en västmanländska i håven och just det känns extra kul nu när du lägger fram argument för att västmanländskor är ngt "extraordinaire". Men hur tackar man efter samlaget?

Andreas sa...

Ja,alltså jag känner mig ju rätt osäker på hela den här samlagsbiten..men kanske bara ett; tack,du är snäll?

Petter sa...

Enligt Magdalena Ribbings "Nya etikettboken - Spelregler för väluppfostrade" hör det till god ton att direkt efter samlag säga att det var skönt. En till två arbetsdagar senare bör man skicka ett tackkort och därefter se det hela som överspelat.

Andreas sa...

ok.bra att veta fall det blir av!

Jakob sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jakob sa...

Tack. Ska ändra min nuvarande rutiner då som består av lite välling och en rak höger.

Anonym sa...

Vet nån hur man gör när man ska uppvakta dom på ett framgångsrikt sätt?

Andreas sa...

jag tror man ska ge dom blommor och choklad

Petter sa...

Det har jag också hört.

Axel sa...

Det är fantastikt med vilken lätthet som Andreas kryssar mellan känsliga ämnen som manligt-kvinnligt, homosexualitet, jämlikhet och rasism.